verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

Julfirande

Publicerad 2008-12-28 10:15:14 i Allmänt,

Julen kom med väldig fart,
stressa för at hinna allting klart.
Allt ska vara perfekt och lite därtill,
prinskorv, jansson,skinka och inlagd sill.

Jag lagade mat i 2 dagar,
det skulle räcka till 12 magar.
glöggen bestod av Vildmarksglögg och Blossa,
På Julafton skulle vi verkligen få  frossa.

Maten skulle upp på uppläggningsfat,
Problemet var att det var för mycket mat.
Medwurst, älgkorv och salami i olika smaker,
rökt kött, tjälknöl, sylta, köttbullar + en hel del andra saker.

När man köper mer än man kan svälja,
Får man äta julmat i flera dagar utan att kvälja.
På julafton var det alldeles fullt på faten,
Såg inte ut som att folk rört i maten.

Julafton är dödssyndernas dag?
Köpa, köpa, köpa saker för att fylla ut sitt välbehag.
Frosseri är en dödssynd i sig,
Sorry, men mat och choklad är nåt som passar för mig=)

Det är någon som knackar på våran dörr,
Äntligen fick jag veta det jag aldrig har vetat förr.
Vetskapen fick mig att känna mig trygg,
Tomten är en rödklädd kvinna med skägg och böjd rygg,





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela