verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

2 lediga dagar!

Publicerad 2009-02-20 07:59:53 i Allmänt,

När man är ledig så ska man ta det lugnt tycker jag,
Fast på mina lediga dar har jag jobbat varje dag.
Måndag har jag kapat ved hela förmiddagen,
Och lagat mat för att få något i magen.

Efter maten har jag fortsättit att kapa ved,
Dock inte bara jag utan Roger var också med.
26 grader minus så det var väldigt kallt väder,
Tur att man stoppade på sig mycket kläder.

Huset har man också försökt städa,
Men synd att det finns så många andra roliga saker som städning kan bräda.
Felicia till kyrkans hus förde jag sedan,
Fick själv vänta i Pajala medan.

På tisdag hände samma sak,
Att klyva ved faller in i min smak,
Hade typiskt nog  träningsvärk i mina armar,
Det är nog mina otränade musklerna som larmar.

I vardagsrummet har jag möblerat om och flytta,
På tidag han jag inte göra destomer nytta.
Sen blev det redan kväll och snart var det dags för ännu en arbetsdag,
2 lediga dar känns inte som ett långt tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela