verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

En bekant syn

Publicerad 2009-02-04 00:03:21 i Allmänt,

Hela förmiddagen har varit så seg idag,
Har sovit dåligt i 2 nätter och börjar känna mig lite svag.
Igår körde jag med bilen 80 mil,
Min syster Ingela hade köpt Rogers och min syster Marias bil.
Jag körde upp bilen till Ingela ända från Östersund,
80 mil tar en ganska lång stund.

Fick vet idag att jag måste baka bullar till Felicias klass,
Dom ska ha loppis på torsdag och ska tjäna pengar i stora lass.
Har varit till min mor och far idag och hälsat på en sväng,
Blev dock trött och lämngtade hem till min säng.

När jag var på väg gem till byn,
Möttes av en väldigt bekant syn.
Min första tanke var NEJ!
Typiskt att det alltid ska hända mig!

Jag tycker att det är väldigt dålig stil,
Att dom står och lastar virke mitt på vägen med sin timmerbil.
Dom tror att dom äger vägen och kan göra som dom vill samt att dom har befälet,
Jag backade iallafall tillbaka 100 meter till Pilkkasajo vägskälet.

Alltid ska det bli sånt jävla tjorv,
Tröt, hungrig och i tristess började jag knapra på en varmkorv.
Efter 45 minuters väntan var det äntligen över,
Ska till Gällivare imon så sömn är något jag verkligen behöver!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-02-05 13:53:05

Du är utmanad av mig, kolla min blogg..

Postat av: Annokka

Publicerad 2009-02-06 13:28:35

Hallå.. Wow vad häftigt att skriva om dagens händelser i rim.. Tänk om jag skulle nappa på idén och börja skriva utredningar på vers... Hm undrar vad länsstyrelsen skulle säga då :-S Jag ser att den poetiska ådran pumpar fint hos dej också. Va kul och nog gjorde du mej sugen att börja skriva igen.. Det var ju som ett tag sen //Kuulema

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela