verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

skogsutflykt

Publicerad 2009-02-25 08:40:40 i Allmänt,

På fredag slutade jag jobbet klockan fyra,
Då var det dags att skotern mot skogen styra.
Packa ner maten i en ryggsäck,
Försökte hitta min kniv men den  var väck.

Väl framme i kojjan var det ingen som frös,
Vi hade eldat innan så vi satt  nu bara och mös.
Roger fixade vatten till bastun och så att den blev varm,
Bada utebastu i skogen har sin charm.

Lagade lite mat och spelade kort,
Kvällen gick väldigt fort.
Jag och Roger sov på golvet med sovsäck och liggunderlag,
Vi orkade inte böka med bäddsoffan för det tar ett tag.

Felicia fick i sängen sova,
Hon sov nog gott vill jag lova.
Efter att med drömmar fyllt vårat sinne,
Började vi spela med kort -poker, Svarta Maja och finne.

Efter att vi bara slöat hela dagen lång,
Så var det någonting som var på gång.
Med skoter kommer Danne för att säga hej,
Och kanske för att värma och torka sig.

Hemåt vi sedan for,
Danne följde med oss dit vi bor.
Jag och roger åkte sedan till Aareavaara för att kolla melodifestival,
Det är dock långdraget detta kval.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela