verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

trafikkaos?

Publicerad 2009-02-15 14:01:54 i Allmänt,

En sak hände på Käymäjärvivägen som jag inte trodde var sann,
Vi var 4 fordon som körde efter varann!
Man är inte van vid sådana lägen,
Särskilt inte på den "högt" trafikerade Käymävägen.

Helgen har varit väldigt seg,
Upp på mornarna för att gå till mitt kneg.
Fredagskvällarna med let´s dance har inte varit dom bästa,
Har dock fastnat i programmet och väntar redan på nästa.

Har försökt att hinna fixa och greja,
Har dock haft fullt upp med att på Morgan i Let´s dance heja.
Lördagskvällarna är det melodifestival nuförtiden,
Fast den börjar bli lite invecklad och vriden.

Igår så var låtarna rätt så bra,
Men Markoolio borde vinnaren vá.
Helt sjukt kul med isdansen på scenen,
Med han som knappt kunde stå med skridskorna på benen.

Fast det är ju frågan om bästa Låten/sången,
Så Markoolio blev brädad den här gången.
Nu har jag av jobbet inte så länge kvar,
Och sedan har jag två lediga dar.




Kommentarer

Postat av: Annokka

Publicerad 2009-02-16 13:02:37

Jo du att stå i kö är man inte van

Inte heller att köra i karavan

Det är väl därför man i skogen bo

För att få njuta av lugn och ro

Ta du morgan o lämna Magnus åt mej

Till en sån kropp säger varken jag eller Tony NEJ

Nu ska jag också gå och möta

O på arslet m a o nöta

Puss och kram o ha det bra

Så läser jag vad du skriver nästa da`

Postat av: ajy

Publicerad 2009-03-16 18:23:38

Mycket bra. Jag hejjade också på markoolio då! Skit kul...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela