verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

Akuten, Kalas och plikter...

Publicerad 2009-01-26 21:52:19 i Allmänt,

I söndags fick jag på akuten åka in,
Vaknade mitt i natten av värken min.
Det ska mycket till för att något mig ska väcka,
Hade så jävla ont i örat, mitt huvud höll på att kläcka.

Jag hade gått på för liten antibiotikakur,
När ajg fick veta att jag skulle haft dubbelt upp så blev jag sur.
Blev även sjukskriven i 10 dagar,
Fast jag är ju inte en sådan person som klagar.

David, Eva och Andreas skulle beställa mat för att ta hem till Johanna,
Jag bantar så jag fick hejda mina tankar och be dom stanna.
Jag och David åkte på uppdrag att köra hem en soffa till ägarna,
Tog lite längre tid än planerat pga omvägarna.

För mig blev det ingen skada skedd,
Slapp bära soffan upp i trappuppgångens smala bredd.
David och Markus fick slita hårt,
När allt var klart fick David det svårt.

När vi kommer till Johanna är Davids mat kall,
Alla andra hade ätit och fikat och någons känslor blev på svall.
David vägrade äta och var lite sur,
Johanna öppnade presenter och på lotterna hade hon tur.

Efter ca 1 ½ timma på Johannas 26 års kalas,
Var det nu dags att byta fas.
Medans stearinet försvann i alla värmeljus,
Var det dags att hämta Felicia från Juniorerna på Kyrkans Hus.

Kommentarer

Postat av: Alma

Publicerad 2009-01-26 23:31:30

Jävla öra alltså. Det gör så ont! Jag lider med dig!

Tack för underhållande läsning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela