verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

förväntan...

Publicerad 2009-01-27 12:55:33 i Allmänt,

Vaknade av en konstig signal,
En som ringde och min skönhetssömn stal.
Klockan var då halv nio,
Jag var helt ensam hemma ända till klockan tio.

Jag sprang till duschen och fräschade till mig en aning,
Åt frukost och gick sedan på tornedalsbladetspaning.
Posten hade dock inte kommit än,
Så jag ringde till en och annan vän.

Mina vänner skulle komma till mig idag och hälsa på,
Jag var helt förväntansfull men ändå visste jag hur det skulle gå.
Tillslut fick jag veta att bilen hade raserat,
Allt gick i stöpet som jag hade planerat.

Mina vänner kunde ingen annan bil hitta,
Så det ser ut som att jag ensam här får sitta.
Jag håller på att diska och tvätta kläder,
Ute känns det som lågtryckväder.

Nä nu ska jag inte sitta här och vara deppad,
Har mycket att göra men känner mig inte så peppad.
I dalens hjärta knyts en knut,
Hoppas humöret orkar klättra upp för berget tillslut.



 


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-27 16:22:11

Är det så det ska låta så kan du hämta oss då!



SUR!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela