verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

onsdagen den 28/1

Publicerad 2009-01-28 22:14:12 i Allmänt,

Imorse begav jag mig in till den stora byn,
Jag möttes av den konstigaste vyn.
Det var en massa folk ute vilket händer ganska sällan,
Det var rea överallt så dom hade hamnat i shoppingfällan.

Jag ska inte säga att jag var sämre än dom andra,
Jag gick också omkring i butikerna och vandra.
Trots min aktiva visit,
Så köpte jag inte ett skit.

När vi skulle äta lunch så var det något ytterst ovanligt som hände,
Alla dessa folk som var ute och rände!
Det var jättelång kö och allt gick så sakta,
 Kö i Pajala! Inse fakta!

Kyckling sallad minus ananas och majs,
Smakade riktigt najs.
Johanna gick och beställde mat när vi andra redan hunnit börja käka,
Vi han äta klart innan Johanna fick sin mat och började peta bort varannan räka.

Vi satt på Cafét jätte lång tid,
Det satt två andra gäng i borden brevid.
Johanna började skratta och det flög Cola på alla,
Vi höll på att skratta ihjäl oss och glädjetårar falla.

Senare satt vi hos David och spelade spel,
Att välja partner kan vara svårt för en del.
I spelet kan vad som helst gå snett,
Partnern kan börja knarka, vara homosexuell eller rent av vara det bästa som skett.

Fick ju lön igår så idag var det dags att handla,
600 kr från pengar till mat omvandla.
Åkte sedan hem och på soffan slumrade jag till i flera timmar,
När jag vaknade mitt öra i vätska/var simmar.

Denna dag har varit underhållande men samtidigt rätt pressad,
Har känt mig så konstigt orolig och stressad.
Så fort jag får över lite dötid,
Då börjar stressen ta vid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela