verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

Pärlor, pärlor, pärlor!

Publicerad 2009-01-12 10:56:26 i Allmänt,

Igår tänkte jag köra skoter MEN...
Innan jag kom till skoott han det bli mörkt igen.
Ni kommer att tro att jag är helt flum,
Jag håller med om att gårdagens aktivitet var jävligt skum!

Jag borde aldig börjat göra det jag nu gjort,
Blev helt besatt för min hjärna tog det för stort!
20 000 pärlor i 9 olika färger i en hink,
Vet ni vad det handlar om? JUST THINK!

Allt började så att jag skulle lägga en pärlplatta men blev sur,
Om man ska få upp rätt färg från hinken så ska man ha tur.
Då kom jag på den Brillinata idén som var så smart,
Jag ska sortera pärlorna färgvis i burkar såklart!

När jag väl börjat sortera så kunde jag på det ej finna ett slut,
Satt och sorterade i flera timmar och inte en enda gång för att röka gått ut.
Armen och skuldran värkte som fan!,
Eftersom jag gjort samma rörelse hela dan.

Min mor och far kom och hälsade på,
Felicia fastnade också i sorterandet och min mor likaså.
Dom kunde tillslut slita sig bort,
Och nu började tiden för mig att bli kort!

Jag hade lovat att bjuda föräldrarna på mat snart,
Jag stekte kött och emellanåt försökte jag sortera klart,
Vi åt och jag glömde bort aktiviteten för ett tag,
Jag hade börjat känna att kroppen var lite trött och svag.

Jag han sortera klart innan natten,
Min mun var alldeles torr och behövde vatten!
När man råkar ut för sådan här mani,
Måste man vara skärpt och ligga i!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-13 19:56:59

Herregud vilket jävla företag. Gud i min himmel vad du är störd. (Men på ett bra sätt).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela