verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

Lucia

Publicerad 2013-12-13 16:36:00 i

Idag är det lucia som alla vet,
att infinna sig i kyrkan på morgonen är en självklarhet.
Njuta av en och annan skönsjungen ljudvåg,
av ett fantastiskt vackert luciatåg.
 
Jag vet inte riktigt om jag tror på skrock,
men hoppas att jag inte är med om någon krock. 
mystiska saker som skrock brukar ha genomslag,
så många tror fredag den trettonde är en otursdag.
 
Nu är jag ledig hela helgen lång, 
fast den kommer nog mest spenderas på språng.
Man hittar alltid på något att göra, 
som nu till helgen har jag några vänner att störa.
 
Jag älskar att slå in paket,
och inslagningen ska vara diskret.
Och nu fick jag två stycken paketavi och lyckan är total, 
Kul att slå in paket fast kassan börjar bli skral.
 
Nu till Pajala en sväng och sen till Aareavaara,
hälsa på mina föräldrar som är underbara. 
Rösta på mitt rim igen, ännu en gång och åter,
så många gånger som det tillåter.
 
Länk till mitt rim!! RÖSTA!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela