verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

TurboGrinchen och lite thaimat:)

Publicerad 2013-12-20 00:15:00 i

Grinchen är en som hatar julen och allt med den att göra,
han vill helst hela julen förstöra.
Börjar nästan tro att det bor en grinch i Turbo vår hund,
han har härjat så fort man själv sovit en blund.
 
Han är lite busig den här hanen,
Först  bet han sönder julkulorna och välte hela julgranen.
När Turbo är på språng,
så kan en och annan jultomte åka på en omgång,
 
Efter julkulorna så är nog julkrubban en av hans favoriter,
här en dag hör jag hur han på någonting biter.
När jag kommer fram till han och frågar argt vad han gör,
då spottar han ut Jesusbarnet på golvet som en äkta marodör.
 
Fast nu har han lugnat ner sig,
känns bra för en juloman som mig.
Nu är det oftast skor och sockar som gäller,
samt bara om utgång som han gnäller . 
 
Måste bara skriva om gårdagen,
då blev jag så otroligt mätt i magen.
Det bjöds på underbart god thaimat i mamma och pappas kök,
för att Pia med familj var i Aareavaara på besök,
 
 
Julgranen har inte många kulor kvar!                                           Turbo=Grinch?
Från vänster: Vanessa, Felicia, Wilma, Viggo och Pia.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2014-01-02 13:33:47

Haha... fin gran =)

Svar: Ja.. väldigt vacker:)
Veronica (Verro)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela