verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

Härlig helg!

Publicerad 2013-02-24 18:57:22 i Allmänt,

I lördags fick jag fint besök här hemma,
nämligen av Linda och Emma.
Vi for och körde med skotern och solen sken,
snön ramlade ner från mången gren.
 
Vi kom fram till kojan där vi konstaterade en sak,
när solen skiner så behöver man inget tak.
Vi körde ut på myren och stannade sedan till,
få så mycket sol som möjligt är vad vi vill.
 
Gräva en grop utan spade är inte så lätt som man tror,
tur att vi fick besök av Rogers bror.
Han grävde en grop till oss med skotern sin,
och efter att Linda gjort upp eld så fick jag grilla korven min.
 
Som vanligt så hade vi en otrolig röta,
när vi skulle fylla på ved så var dom lite blöta,
blöta ved resulterade i att det i princip bara ville ryka
för att hålla elden vid liv fick Linda rökdyka:)
 
Idag for jag och Felicia på en liten skotertur,
resan till Anttis gick med bravur.
Skotra och grilla gjorde Martin, Linda, Felicia och jag,
synd bara att solen inte ville kika fram idag.
 
 
Linda Rökdyker                                                      Emma 
 
Felicia har grillat sin en korv                                    Linda och Martin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela