verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

Sånt som hänt

Publicerad 2013-02-03 13:58:00 i Allmänt,

Nu ska ni få höra hur det blev,
mycket har hänt sen sist jag skrev.
Min farfar har tagit min farmors hand,
och nu är dom tillsammans i evighetens land.
 
Min syrra gick omkring med magen stor,
sen in på BB för att åter bli mor,
En pojke tittade ut mellan hennes lår,
Busiga Jacob ska i Juli fylla 3 år.
 
Jag började plugga och det gick helt okej,
tills jag kom efter och stressade sönder mig.
Min 25 års present var piss,
fick nämligen psoriasis.
 
Jag visste att jag måste ta ett stort kliv,
ta bort stressen och förändra mitt liv.
Slutade plugga och blev sjukskriven ett tag,
kom sen tillbaka till mitt jobb en dag.
 
Min gamla golf den står och vilar,
hen har sällskap av andra mindre aktiva bilar.
Måste putsa och fixa lite med hen,
så kan hen användas som skogsbil sen.
 
Just nu kör jag en volvo med stil,
min svarta v70 diesel är en superbra bil.
Jisses vad den går,
Den sticker iväg bara man nuddar lite med tån ;)
 
Det har även varit resor i tusen,
Tex överklassafari i Stockholm då  vi tittade på dom "finare" husen.
Även till Göteborg och många gånger till Östersund,
samt Luleå och Kiruna en liten stund.
 
Förra sommaren var vi 2 veckor på resande fot,
Bara i Sverige och inte runt halva vårt jordklot.
Först till Malmö där Felicia var med i tv´s "Sommarlov",
Karaoketävling mot Ulrik Munther som även hade rummet brevid oss där vi sov.
 
Sedan vidare till Östersund med tåg,
En hel natt vi i sovvagnen låg.
Till syrran med familj anlände vi äntligen,
För att efter en vecka resa neråt igen.
 
Göteborg blev sedan nästa mål,
Liseberg och shopping så mycket benen tål.
Lotta på Liseberg blev succé för Felicia, Wilma och Camilla,
vara med på tv och se Molly och Eric Saade som dom gilla.
 
Sedan hemåt igen med ett kort stopp i Östersund,
Vi körde hem nästan direkt eftersom vi i tåget sovit en blund.
Glömde skriva en lite rolig sak,
På Liseberg vann jag och Felicia 2kg twist och 10kg choklad av olika smak.
 
Jag var sjuk och absolut inte pigg,
så i februari 2012 tog jag min sista cigg.
Har fortfarande inte trillat dit,
att vara rökfri är sweet :)
 
Sorry om det tog hela dan,
mitt inlägg blev lång som en roman.
Ändå har jag sollat i mitt minne,
om dom senaste åren var ett träd så var inlägget en pinne. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela