verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

Tråkig dag

Publicerad 2013-02-05 16:30:28 i

Igår skrev jag att jag skulle ha en tråkig dag idag,
har tänkt göra en massa saker av olika slag.
ha tråkigt är bara nyttigt och kan ingenting förstöra,
Att tänka på en massa sysslor är en tanke och inte samma som att göra.
 
Får se om jag ids ta mig i kragen,
efter att jag fått middag i magen.
Man måste ju även göra trista ting,
det går ju inte att alltid att göra ingenting.
 
Datorn har en superdragningskraft som är svår att undvika,
kolla facebook för 1000:e gången idag är ju lika.
Sen in på tradera en sväng för att titta på nån gardin som är ful,
Kanske slinka in på King och spela spel för att det är kul. 
 
Är det så att man omdömet har tappat?
efter alla år som man mellan hemsidorna zappat?
Är det därför vi slutat umgås på riktigt här på jorden,
för att vi har händerna fastspikade i tangentborden?
 
Efter att ha ätit kött i en vecka så är det nog dags för kött av annat variant,
laxen i ugnen kommer att smaka briljant.
Sen ska jag göra något riktigt trist så man vågar få besök,
tänkte nämligen städa upp lite i vårt kök.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela