verrok

Mina tankar, min blogg. Dock i lite roligare form.

Vilodagen

Publicerad 2013-02-10 14:55:07 i Allmänt,

I detta hushåll är städa på söndag inget brott,
vilodagen är ett minne blott,
Det är bara att på den stela ryggen böja,
när det är dags att i köksskåpen röja.
 
När jag vaknade i morse kom djävulen fram med desamma,
Sorry om jag Facerapade dig Mamma.
Men är du inloggad automatiskt på facebook varje gång,
så kan man i huvudet få ett litet djävulskt tvång :)
 
Stötte på ett ilandsproblem igår,
jag hade blomkål morötter och dip i varsin skål.
Fick ropa på Felicia som fick agera betjäntrollen,
För mycket skålar i famnen gjorde så jag inte kunde få tag på fjärrkontrollen.
 
Solen lyser som värsta vårvädret ute och jag sitter inne i mitt hem,
Ja, anledningen kan ju vara att ute är det minus tjugofem!
Men snart blir det varmare väder och skotern kör varm,
och då för tillfället är korv det enda som mals ner i vår tarm.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica (Verro)

Bor i en liten by som heter Käymäjärvi, i Pajala kommun, Jobbar inom LSS. Tycker om att skriva i olika former, fast helst rim. Lever annars ett vanligt ganska tråkigt "Svensson"liv:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela